Telif
el-Erbaûne’l-muntehâb mine’l-ehâdîsi’n-nebeviyye li’l-mehâsini’l-ahlâkiyyât
Yazar : Hâce Parsa
Detaylar
Katalog Türü | Ahlak |
Eser Numarası | 101 |
Eser Adı | el-Erbaûne’l-muntehâb mine’l-ehâdîsi’n-nebeviyye li’l-mehâsini’l-ahlâkiyyât |
Eserin Anılan Diğer İsimleri | Erbâûne hadîsen kâmileten li-mehâsini’l-ahlâk ve’l-a‘mâl şâmileten |
Müellif Tam Künyesi | Hâce Muhammed b. Muhammed el-Hâfızî el-Buhârî |
Müellif Bilinen Kısa Adı | Hâce Parsa |
Yüzyıl (Hicri) | 9. |
Yüzyıl (Miladi) | 15. |
Vefat Tarihi Hicri | 865 |
Vefat Tarihi Miladi | 1461 |
Dil | Arapça |
Kütüphane Adı | Süleymaniye Yazma Eser Kütüphanesi |
Koleksiyon Adı | Ayasofya |
Koleksiyon (Demirbaş) Numarası | 02954 |
Varak Numarası | 154a-158b vr. |
Yazı Türü | Nesih |
Eserin Türü | Telif |
Eserin Tanıtımı ve İçerik Bilgileri | Giriş kısmında müellif eserin ismini, Erbâûne hadîsen kâmileten li-mehâsini’l-ahlâk ve’l-a‘mâl şâmileten olduğunu belirtmektedir. İsminden de anlaşılacağı üzere eserde Hz. Peygamber'in ahlâkî konuları içeren hadislerine yer verilmektedir. Eserin ilk varaklarında müellif kendi eserindeki hadislerin İmâmü’d-dünya Muhammed b. İsmâil el-Buhârî'nin (İmam Buhârî) "Câmiü's-Sahîh" adlı hadis eserinde mevcut hadislerden seçme olduğunu bildirmektedir. Metin içinde uzunca senedlere yer verilmeden doğrudan hadislere geçilmektedir. Ancak eserin girişinde müellif kendisine hadisleri haber verenin kim olduğunu zikretmekte ve sonrasında da rivâyet zincirini zikretmektedir. |
Eserin Konu Başlıkları | 1-5. Cennetin dünyada nerelerde olduğu, az da olsa bilgiyle yapılan amelin önemi, hadis rivayet etme, munafıkın sözleri, kıyamet günün sahibinin öfkesinin en çok kimlere olacağı. 6-10. İman-amel ilişkisi, abdest, nasihat, cennette kimin peygamberle dost olacağı, ilim ve hikmet. 11-14. Bâtınî amel ile zahîrî amel, en faziletli zikir, dünya sevgisi, kanaat. |
Sınıflama (Ahlâk Alanı Sınıflaması) | Dinî,Genel |